Åby-julen!

Då har vi gjort första julfirandet för i år och det blev ute i Åby hos far min.

Maten satt bra i magen, och fick finfina klappisar även fast vi inte skulle ge varandra.. (det fuskas hej vilt med såna där bestämmelser jämt tycker jag, visst hade jag fixat till pappa och Catarina med men det var ju istället för en blomma faktiskt!). Jennie fick mycket fint och blev så glad så.
Jen gladde sig även då åt att tomten lämnat klapparna i garderoben så hon slapp att träffa snubben, så hon hjälpte morfar att hämta in dem till vardagsrummet en och en istället ;)
Vi fick faktiskt till och med den första riktiga snön just idag! För ute på landet ligger den ju kvar minsann! Mycket fint, och härligt. Jennie blev stormförtjust så vi gjorde både snöbollar och en snögubbe. Nenne kastade på mig och när jag skulle kasta tillbaka så fick vi veta att jag visst inte är så pricksäker.. Schysst av morsan här att slänga snö på kinden på det lilla barnet, fick rädda det hela snabbt genom att plocka bort det kalla och värma kinden lite.

                               God-före-jul-helg allesammans, hoppas ni har det bra!


                           
                            
                           
                           
                           
                            
                            

Ang bilden jag syns med på så behöver ingen fråga om magen.. Jag är endast uppsvälld pga laktos där i ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback