Vilken pärs!

Tänkte börja med att översända stora grattiskramar till alla födelsedagsbarn denna månad.. För det är visst en del vars föräldrar lyckats se till att deras barn skulle bli som en julklapp :)

Har precis varit ute på en kvarts promenad i sakta mak. Det är vad jag orkar än efter den här pärsen. Men oj vad det var skönt med luft. Jag fick ännu en lust till att göra allt för ett bättre liv nu. Lite sundhet till kroppen och mycket skratt i vardagen. Det är mitt nyårslöfte :) Känner motivationen stiga för var dag som går nu och det passar ju bra med ett helt nytt år på intågande.

Jag insjuknade natten till söndag i den nära-döden-upplevelse som fått namnet vinterkräksjukan, och man kan väl säga att hade det funnits en knapp, under själva det värsta helvetet, som raderade min existens så hade jag inte suttit vid min dator nu med mina små grå tätt inpå. Så det är alltså en himla tur att någon sådan liten plingplong inte finns! Nu är det bara att försöka få upp sig på fötter igen, mer börja leva igen alltså än att bara gå mellan sängen och toaletten osv. Det tog hårt detta vill jag tala om! Men det verkar som att jag behövde drabbas av en rejäl spark i baken för att se livet från den mer klara och ljusa sidan igen. Nu ska jag banne mig må bra hädanefter och oj vad jag ska njuta av min dotter när hon kommer hem igen imorgon :) 

För nu är det det allra värsta, att vara utan henne såhär länge. Men det är för hennes skull, jag försöker tänka på det hela tiden. Imorse på telefonen sa hon:

"Det var längesen jag var hos dig mamma, jag bara väntar och väntar att du ska bli frisk..." Åh :( Älskade hjärtat, jag är glad att hon är så klok, att hon verkligen förstår så otroligt mycket. 

                                                Mina små grå nu här vid datorn..
                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback