Gulmjölken is back..

                                                         Godmorgon gott folk!

Tänkte börja dagen med att tala om att jag äntligen fått dricka minimjölk igen! Enda mjölken som, enligt mig, är god. Alltid tunn och perfekt kall på nåt sätt. Jag dricker förstås inte mjölk utan problem. Men med den relativt nya medicinen Prolaktas som jag tar varje morgon så kan jag ta in vanliga mjölkprodukter utan att få ont. Dock ser jag oftast ut som om jag vore gravid i femte månaden... Så egentligen borde jag väl övergå till helt laktosfritt igen istället. För att må bra. Men en sak i taget herregud!

Fler laktosintoleranta här inne o läser? Hur gör ni?

                          

                                                                    See you later!


Kommentarer
Postat av: Susanna

Jag har också mjölkmage men jag dricker kaffe med mjölk. Det är en så liten mängd så det gör inget trots att det är helmjölk. Till frukost äter jag müsli med sojamjölk istället. Med vaniljsmak. Smakar faktiskt riktigt gott. ^^

2011-02-10 @ 09:20:55
URL: http://stoltkaosmamma.blogspot.com
Postat av: Susanna

Jag rekommenderar den. ^^ Den är väldigt god även om det inte smakar direkt mjölk. Men det är nyttigt och det finns kalcium tillsatt.

2011-02-10 @ 12:59:52
URL: http://stoltkaosmamma.blogspot.com
Postat av: Hella

5:e månade... ja då syns det inte alls då ;P

tycker inte det syns något på mig än och jag är fan 6:e månaden

2011-02-11 @ 18:58:24
URL: http://kezia.bloggagratis.se
Postat av: Sandra

Jag är laktosintolerant och min kost är helt laktosfri. till alla lycka finns det ju idag så många laktosfria alternativ att välja istället, så det gillar jag! :)

Postat av: Viktkamp

Jag äter laktosfri kost och om jag måste äta mat med laktos i så tar jag Lactras-tabletter. Men undviker det om jag kan.. Från början behövde jag bara ta en tablett vid behov men nu måste jag ta två.. så kan jag undvika det så gör jag det.

2011-02-13 @ 21:38:58
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Caisa

Jag är inte jättekänslig, så jag står helt enkelt ut med den där ballongmagen och akuta toalettbesök ibland, hehe. För att sluta med choklad och chips, DET GÅR INTE! ;)

2011-02-14 @ 11:34:39
URL: http://komigencaisa.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Hej!

Jag heter Madeleine och studerar just nu på högskola. Jag skriver för tillfället på en D-uppsats som kommer att handla om bloggares syn vad som är privat vs. offentligt samt. hur man bloggar och varför. Som underlag för uppsatsen kommer jag att genomföra en enkätstudie och undrar därför om du skulle kunna tänka dig att delta i denna. Enkäten kommer att läggas ut på internet och du svarar anonymt. Den kommer gissningsvis ta mellan 5-15 minuter att fylla i. Själva enkätundersökningen kommer att äga rum första veckan i maj.



Jag vore tacksam om du kunde meddela i ett mail om du kan tänka dig att ställa upp. Även om du inte vill vara med skulle det underlätta om du ville meddela detta.



Vänliga hälsningar

Madeleine

2011-04-27 @ 18:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback