a new me

Man har unnat sig att SOVA, och man blev faktiskt utvilad som en bonus! Fantastiskt!

Sov bra inatt, men trött som ändå vid uppstigning förstås. Stressad och skulle strax gå utanför dörren till kontoret då de ringde därifrån och berättade att min förmiddagskund hade ställt in idag, och att de inte hade något annat just då till mig. Satte igång högt ljud på mobilen ifall de skulle ringa in mig men det blev aldrig så - så jag fortsatte min skönhetssömn.

Tidiga eftermiddagen sedan var det dock dags för kroppsligt arbete. Och efter jobbet var jag ute på långpromenix med min älsklingsvovve Viper <3 Ett par regnskurar varvat med sol under den promenaden, skyfallet av hagel missade jag förstås inte heller under dagens utevistelse.

Sprang till Brännpunkt och höll tummen krampaktigt hårt medan jag önskade att de skulle ha tid för lilla mig och min slitna kalufs. Och det hade de! Frisör Jessica gav mig mycket hopp utöver ett bra jobb med håret. Hon undrade om jag börjar äta någon ny medicin för några månader sedan ;) Jävla skit sånt där! Men håret kommer repa sig, och med min utväxt till det naturliga håret kommer även mycket tjockare hår tillbaka. Samma gäller all färgning, plattning och graviditet... - håret kommer bli bra igen! Känner mig lite gladare nu. Hon berömde mig som sjutton för att jag tålamodat så länge med utväxten med.
Köpte ett par hårprodukter med, varav en jag velat och behövt ha länge.. Värmeskydd till håret. Toppen! Något ny serie hårvårdsprodukter: Crush. Hoppas det fungerar bra! Även ett hårpuder i samma serie.

Har klippt av en skaplig mängd hår idag... Men det känns jättebra! Jag har alltid haft ganska långt till långt hår men jag vill hellre försöka reparera håret mitt nu så ville få bort en bra bit. Dålig bild kommer här, jag tänkte bara visa hur kort det är nu.

                                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback