Jobbsök och himlaljus

Alltså man ville verkligen inte vakna imorse, jag vet det vill kanske inte så många så tidigt och för att gå till sitt arbete men nu menar jag VERKLIGEN INTE vakna.. Vet inte om man skulle kunna vara tröttare faktiskt. Och självklart så säger man till sig själv att när jag kommer hem...! Ja, ni förstår resten...
Sedan går man inte och knoppar vid hemkomst ändå. Men för en nyttig saks skull idag, jag måste nämligen finna ett annat arbete, iallafall så jag kommer upp i heltid utan att förstöra hela kroppen innan 40 bast och paja ryggen totally. Så jag har suttit med en ny ansökan och ska få det utskrivet i dagarna. Sedan ska jag ta mig igenom denna vackra stad och hojta "här är jag" liksom, på de ställena jag skrivit till. Så får vi hoppas på lite tursamhet i år! Nu orkar jag inte med det där mer för idag.

Hade ni lika tur att se så många rispapperslyktor på nyårskvällen som vi förresten? Hur bra idé som helst att byta ut raketerna mot! Särskilt för alla rädda djur! Det var massvis som man kunde se på himlen härifrån, och jag gillar ju sådana. Mysig grej och en ny tradition är på intågande här - ni får se framöver!

                                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback