Drömmarna jag har




Jag drömmer så konstiga drömmar jämt. Så verkliga, och mest otäcka drömmar. Häromnatten drömde jag t.ex. att jag pratade med Anita Plambeck. Det var hon som grundade cirkusen jag ägnade en stor del av min tid på för några år sedan. Jag minns att jag inte gillade henne i början, det tog ett tag innan jag faktiskt såg den snälla damen i henne. Det kändes sorgligt att se dödsannonsen i tidningen nyligen. Cikuslogan var placerad högst upp i den. Hon var inte så gammal, men såg rätt sliten ut... ja i alla år jag 'kände' henne.
I drömmen följde jag med en gammal vän jag hade i Shielas, min grupp där. Hon var kvar där ännu och hon ville visa mig vad de sysslade med just nu och berättade en hel massa som även Anita var med och berättade för mig om.
När Anita gick iväg en sväng nämnde jag dödsannonsen jag sett (på riktigt) för den här tjejen. Hon sa då: "Det stämmer, men jag måste låtsas när hon är här"

Jag och Jen har gått upp för bara en stund sedan (Nu 1,5 h sedan ;) Det tar att tag innan jag får iväg inlägg ibland). Vi mår bra, och det känns extra skönt nu idag då jag drömde något helt fruktansvärt i sista drömmen som var nu på morgonen.
Jag och lillan var hos Milla, på Åland. Milla var lite konstig i drömmen.. inte direkt lik henne haha.. Bara det var skrämmande först men till saken då.
Jag drömde att jag GLÖMDE Jennie i ett köpcentrum där! Och känslorna i drömmen var ju som om det vore på riktigt. Herregud jag kan inte skriva mer ens, det går ju inte att förklara hur hemskt det var. Jag fann henne till sist iallafall och hon mådde bra.

Nog för att jag är virrig numera ibland men inte fan skulle jag glömma mitt barn!


Jag undrar vad alla mina konstiga och otäcka drömmar betyder egentligen. Jag har slutat att försöka tyda drömmar, framförallt mina. Jag vet inte, intresset försvann lite. Men ibland skulle det vara kul om någon sa till mig vad det jag drömmer om betyder.

Kommentarer
Postat av: Christina

Drömmar generellt är ju ofta hjärnans sätt att bearbeta saker som hänt under dagen, eller tankar vi går och bär på. Tyvärr så är oftast drömmar inte särskilt logiska mot vad de kanske 'betyder', men man får försöka tänka på att de trots allt bara är drömmar... Själv drömmer jag väldigt mycket och konstiga/otäcka saker ofta när jag har mycket som händer i mitt liv eller saker jag oroar mig för. När jag sen tar tag i att försöka lösa dem och må bättre 'dagtid', så brukar jag även drömma mindre... :-)

2008-12-01 @ 18:51:25
Postat av: Thina

Mm jag vet, läste mycket om drömmar förr. Drömmer alltid väldigt intensivt men den senaste månaden typ har de varit på ett helt annat sätt ändå.

2008-12-01 @ 22:55:10
URL: http://superthiniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback