När natten kommer...

Utsövd vill jag inte påstå haha, men jag känner mig rätt ok idag så då är jag nöjd. Sen att det skulle vara förbaskat jättejättejätteskönt att få sova riktigt länge någon dag är en annan femma!
JAG får ju iallafall sova några timmar i sträck oftast, jag känner dem som har det värre med det. Jag klarar mig, så som det är nu vill jag inte klaga!
Har upplevt "total" sömnbrist kan man väl säga.. två timmars sömn varje dygn de två första månaderna och med ett kolikbarn dygnet runt, fy bubblan vad vi har det skönt nu förresten! :)
Men jag undrar vad som är fel om kvällarna, Jennie vägrar sova. Det går verkligen inte förrän vid ca 23-23:30-tiden och då är det ju så sent att vi nästan går och sover eller somnar i soffan medan vi försöker söva henne.
Lägger vi henne i sängen gråter hon och gråter och gråter, och jag har inte hjärta att låta henne ligga själv och vara ledsen.. det strider mot allt vad trygghet är tycker jag. Så vid varje försök går vi och hämtar henne och vaggar, sjunger osv. Vi har nedsläckt i rummen så att hon ska förstå att det är kväll.
Jag vet att hon nu vet att hon ju får komma upp igen om hon gråter eftersom vi gjort såhär, men vad göra liksom? Det är verkligen jättesvårt att veta hur vi ska göra med detta! Det mesta som händer och sker är ju och blir ju så naturligt att man inte ens funderar på hur eller varför, men det här känns inget bra alls.
Vi hade det så superlätt länge med nattningen. Det var bara att lägga henne med napp och snutte och gå ut direkt så ville hon sova. Sedan började det vara såhär när tänderna började dyka upp....
Ge mig gärna idéer på hur man kan göra eller vad det kan vara för "fel".


Kommentarer
Postat av: Marina

Hej gumman. Skulle vilja ge er tips och ideer emn har inga :( Vi hade de juh sådär me theo me, fick gå och vagga honom i flera timmar innan han somnade... verkade som han hade nån nattskräck eller nåt :( men en kväll helt plötsligt (2v innan han blev 1år) så va ja helt slut och bara la ner honom i sängen, han bara vände sig om och somnade och sov HELA natten och så har det varit sen dess. Så det ända ja kan säga är att det blir bättre. Jag trodde innan att det aldrig skulle bli det med 2 mattningar per natt och all vaggning. Men köpte boken Växa och upptäcka världen... den hjälper en att förstå en hel del faktiskt. Om du inte har den så kan ja gärna skicka den till dig om du vill?

Massa kraam

2008-11-20 @ 09:55:41
Postat av: Carro

Det är en jobbig period det där..jag vet. Men vi körde 5 minuters-metoden. Det är rikigt jobbigt första dagarna..det är så man själv sitter och gråter. Det med att barnet ska känna sig tryggs oså..så är faktiskt 5 minuters-metoden bra. Barnet ser ju hela tiden att man finns där. Första natten tog två timmar..sen minskade tiden för varje dag. Barnet testar föräldrarna rätt mycket också. Jag hoppas att det går bättre för er. Jag tycker ni ska prova detta. Det funkar! Men det är jobbigt.

Många kramar till er!

2008-11-21 @ 21:15:41
Postat av: Thina

Oj nej den ska vi inte köra, den talar emot det vi tycker helt. Jag låter henne inte vara ledsen ensam så är det bara. Sen får andra göra som de vill :) Men tack ändå. Kram kram Carro.

2008-11-21 @ 21:55:32
URL: http://superthiniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback