En jul med glögg

Jag kom på en sak, efter att ha sett på startsidan på blogg.se precis nyss, i år får jag dricka GLÖGG!
Riktig glögg, inte varm saft ;p Även om det faktiskt fungerar helgreat när man har en inneboende i magen - absolut!

Ja, julen närmar sig allt.. som vanligt med stormsteg - och som vanligt är det dubbla känslor för oss. Jag har alltid älskat julen och allt som hör till (förutom sillsallad och sylta!) men det är numera alltid så stressigt för oss. Vi vill vara hos alla och för både deras och för vår skull förstås, det är ju så mysigt!

I år trodde vi nog att vi skulle ha löst det hela och vetat precis hur vi ville ha julen, hur vi vill att Jennie ska ha julen och uppleva den. Men nej, det vet vi inte. Bara lite.
Ibland funderas det på om vi inte skulle vara hemma bara helt enkelt, för huvudsaken är trots allt att vi som familj är tillsammans och firar julen ihop och har det lugnt och mysigt.
Men det är ju gemenskapen med alla i resten av familjen med som är en stor del av charmen med julen.
Skönast och bäst skulle vara om vi alla kunde vara tillsammans, de som vill liksom ur familjerna våra. Det vore toppen känner vi och för att vi ska få vara med alla... Om vi hade ett stort hus så skulle vi be alla som vill komma tills oss.

Sen finns det ett till dilemma. Julklappar. Vi vill att Jennie ska få julklappar förstås men vi vill inte att hon ska bli så att det är det enda som betyder något med julen för henne sedan. Det vore sorgligt.
Visst firar vi inte jul av den egentliga anledningen till att man firar jul. Men för oss är det en väldigt mysig tid på året, lite drömlik och glittrig.



Kommentarer
Postat av: Marcus

Jag hoppas att vi kommer fram till nån bra lösning nu i jul, orkar inte med den där stressen mer. :P Värst vad dåligt det är med kommentarer till dina inlägg. Snart är jag klar med din nya blogg! :O

2008-10-27 @ 21:16:02
Postat av: Sandra

Svårt det där att vara överallt.. hoppas ni löser det så det passar alla!

Fin fin blogg han är allt bra duktig den där Marcus, det trodde jag inte:P Så då kan jag ju passa på o säga vad jag önskar mig i julklapp.... Jag vill ha en fin fin blogg av Marcus jag med:P!!

Snart är det fredag:D

2008-10-27 @ 23:01:53
URL: http://dojjanjagandreas.blogg.se/
Postat av: Thina

Hihi!!!! Ja.. snart fredag, mums! Eller nåt =)

2008-10-27 @ 23:34:07
URL: http://superthiniz.blogg.se/
Postat av: Milla

Varm saft är så gott!

Jag tycker inte om Starkvinsglögg!

Puss på dig!

2008-10-29 @ 21:18:10
Postat av: Anna

Håller helt med det med julklappar, i år funderar jag faktiskt på att göra egna till mina nära :)! Så himla mysigt och personligt! Jag älskar dig! :) <3 SOM vi ska mysa och pyssla den 13, wiiee! PUSS MIN ÄLSKLING! :)

2008-11-03 @ 19:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback