God plättlunch

Detta fixade Marcus till lunchen, plättar, som han och Jennie åt när jag låg i sängen i förmiddags.
Här är min enorma portion plättar som de sparat tills jag kunde äta lite senare. Äter sällan pannkakor, plättar eller våfflor. Jag är inte så förtjust i det men nångång kan det faktiskt vara gott.

Min farmors pannkakor var de absolut godaste man kunde tänka sig och riktigt smarrigt varje gång jag fick det hos henne med vaniljglass, olika sylter t.ex. jordgubbssylt och hjortronsylt och så grädde. Det var så gott så jag tjatade på henne om att få det ofta! Men det var bara hos henne jag kunde äta det. Hon gjorde perfekta, lagom i allt som att de var tunna och bra färg. Nu kände jag till och med hur gott det var när jag bara tänkte på det.. :)

Jag ska lära mig att göra något liknande dem till Jennie nu när hon växer upp. Har iallafall farmors stekpanna här hemma. Och då talar vi inte om teflon eller annat som är idag utan en riktig stekpanna från "förr", som det blir sådär bra pannkakor i.

Apropå pannkakor... Vi har sett ungefär en halv film med Pettson och Findus nu. Där är några som älskar pannkakor. Jennie var helt inne i filmen! Det är rätt kul att se.

Kommentarer
Postat av: Gunila

Prova att använda 1/2 dl kolsyrat vatten i smeten, det var många som gjorde förr för att få till extra fina pannkakor. och att låta smeten stå och svälla är viktigt, flera timmar ska den stå i kylskåpet.

2009-11-08 @ 21:02:33
URL: http://teamgravity.blogg.se/
Postat av: Thina

Tack, det ska jag prova! :)!

2009-11-08 @ 21:19:47
URL: http://superthiniz.blogg.se/
Postat av: mamma

ja, allt var bättre förr, du ser denna pannkakslagg

gör ju de bästa pannkakorna i världen.

2009-11-11 @ 18:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback