Jennie hos doktorn, igen...

                        
Hon var glad att vi skulle gå till doktorn igår haha, det var ju bra ;) Måste bara säga att jag ääälskar Jennies hårfärg, det är så fint tycker jag! Tyvärr blir det mörkare på bild. I solen gnistrar håret som guld <3


Här, på bilderna, var det dags för lite läkarbesök då. Vi blev tvungna att få bråttom och rusa till vårdcentralen efter jag pratat med sköterskan. Eller ja, vi hade ju kunnat vänta tills idag på öppna mottagningen eller fått en egen tid nångång typ men jag ville få det gjort snarast så Liten kan få sluta ha det såhär snart med kliandet. Och så att vi får veta vad det är...

Jag är ju alltid övernojjig när det gäller det här med att tänka "tänk om hon inte kommer tåla Max o Minus en dag..." så mina tankar snurrade runt i huvudet även om hjärnan berättade lite vagt att den inte tror att det bara blir utslag då... Men det nötte i mig för att skräcken finns inbyggd i mig och jag började få knäppa tankar om att vi måste flytta och bli särbos med mina kissebarn i en lägenhet och Nenne i en annan. Herregud, det skulle bli helt galet allt om hon inte tålde dem kan jag tala om.

Så var inte fallet förstås. Det behövde jag inte oroa mig för alls i det här fallet. Det var som jag hade tänkt från början... Eftersom detta stora startade när Jennie fått salvor mot eksemen i armvecken så tänkte jag ju att hon kanske inte tål salvorna? Och mycket riktigt så är det ju så att trots att Canodermen är jättebra (när man tål den som man oftast gör) så finns det barn som är överkänsliga mot ett ämne i den. Jennie är troligen det så den slutade vi ju med omedelbart. Den har bytts ut mot Locobase som ska smörjas på då och då under dagen. Morgon och kväll gäller fortfarande Hydrokortisonen och på kvällen får hon nu även 10 g Tavegyl - men det är inte det lättaste att få henne att dricka det kan jag meddela :) Tavegylen är klådstillande så att hon kommer ur den onda cirkeln med att klia - få fler utslag - klia p.g.a det - o.s.v.

Långt om detta, men det gäller att ligga i med sina barn så att de får må bra.

Kommentarer
Postat av: carolina

hade också jättemycket eksem som liten, de gick bort med hjälp av en salva med antibitika i, kommer inte ihåg vad den hette, mer än att den luktade apa, haha ;)



verkligen fin hårfärg, rödbrun? :)

2010-04-22 @ 10:19:32
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Anna W

Hade som nojja med Hugo i början jag trodde han skulle bli allergisk mot nemo eftersom man hört man ska vara så försiktigt med bebisar och hugo var så geggig i ögonen samt nu bara för några månader åkte han på falsk krupp och den ena läkaren säger kasta hunden och den andra säger att han kan stanna, och vilken ångest man fick utav att tänka på att min bästa vän skulle skiljas från oss och hugo aldrig skulle träffa nemo , men det var ingen fara för allergi möjligtvis om han hade haft astma . Hoppas ni har det bra annars du har rätt om hårfärgen ! rödhåriga barn är så fina!!!kramar

2010-04-22 @ 11:07:08
Postat av: Christina

Generellt brukar man väl säga att man bara ska undvika typ att djuren sover i sängen med barn för att inte öka risken för allergi, och visst katter sägs väl vara aningen större risk med, men det skulle vara troligare att hon fick symptom från luftvägar och ögon om hon var allergisk mot dem. =)

Tavegylen borde hjälpa rätt fort, förhoppningsvis kanske hon blir lite trött av den också så får ni sova lite mer... ;)

2010-04-22 @ 13:40:29
Postat av: Thina

Ja precis så är det ju. Ja, den hjälpte nog redan inatt för lite bättre har det varit! :)!

2010-04-22 @ 16:03:04
URL: http://superthiniz.blogg.se/
Postat av: Christina

Antihistamin brukar fungera fort... Hoppas hon blir bra nu! :-)

2010-04-22 @ 18:12:12
Postat av: Linn

Locobase tar inte bort eksemen, det fuktar bara, så var det iaf för mig. Blev bara beroende av den och behövde den var 15:e minut till slut, på riktigt. Puss

2010-04-22 @ 22:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback