Our day

Tröttaste var vi både jag och Jen (förstås M med eftersom ingen av oss sover längre... men han var på väg med tåget till Sthlm då) under förmiddagen som för det mesta numera tydligen. Jennie har det jättejobbigt om nätterna med alla små "utslag" som kliar. Hon vaknar gång på gång på gång, är arg och ledsen. Och detta beror mest troligt på själva utslagens eviga kliande tror jag. Det har blivit så mycket värre och eftersom vi provat salvorna Hydrokortison och Canoderm ett tag nu och att detta endast hjälper mot det vi sökte för då.. eksemen i armvecken, så är ett läkarbesök högst på att-göra-listan imorgon kan jag lova. Hon ska inte behöva ha det såhär och vi alla behöver sömn för att orka. Tror inte att det är det jag skrev om då utan att det är något annat, och jag fasar sönder mig själv snart i rädslan för att det kan vara Max o Minus hon inte tål. Fast hon har inget annat problem än detta och har aldrig haft något liknande förut så jag håller hoppet vid liv.

Eftermiddagen, efter en (faktiskt) tidig "middagssömn" så mådde vi lite bättre. Vi gick till Priso för att posta min jacka tillbaka till Nelly p.g.a bristande kvalitét. Hoppas nästa är sydd bra, för jag vill ha en ny faktiskt - tyckte verkligen om den! Sedan gick vi en vända på stan, okej det var ett bra tag men men :) Inhandlade några plagg till Jennie som jag ska visa imorgon tänkte jag för nu ropar sängen högt på mig. Hem från stan och då kom farmor Britt hit ett tag. Vi fikade och lekte lite innan pappa först kom hem från sin Stockholmsvisit och sen kom farfar Johnny in en sväng med. Det är så mysigt att ha dem här tycker jag.

Bara fixat med måsten och lagat mat tills imorgon (o flera matlådor) eftersom jag inte lär hinna stå o laga lunch till när M kommer hem för att äta. Pratat med saknade Milla, och nu läsa lite och SOVA!

                      Påklädda för att gå. Men ååå vilken tid morsan tar på sig liksom!
                                              

    Hon vill förstås knäppa några kort, ja så då är det väl bäst att försöka smila lite då!
                                              

                                     Men, det var faktiskt ganska roligt det här!
                                              

Kommentarer
Postat av: mamma

så himla bra...lycka till hos doktorn..ses i morron..puss o kram fr mamma-MORMOR

2010-04-21 @ 08:07:42
Postat av: Christina

Jobbigt... =( Kom på att jag får precis sådana utslag när jag tvättat mina kläder med ett tvättmedel jag inte tål?! Bytt tvättmedel eller något annat som hon har mot huden senaste tiden...?

2010-04-21 @ 11:57:22
Postat av: Thina

Har alltid använt alla tvålar o tvättmedel osv parfymfritt. Men nu tror vi att det är salvan hon fick sist som jag ju trodde med.

2010-04-21 @ 13:03:43
URL: http://superthiniz.blogg.se/
Postat av: Christina

Fullt möjligt...

(Man kan vara överkänslig/allergisk även mot parfymfritt... ;) )

2010-04-21 @ 16:08:33
Postat av: Thina

Jaså det visste jag inte! Vad knäppt egentligen... Vad skulle man då använda? Fast då kanske man tål nåt annat istället :) Det är väl själva ämnet man behöver komma på vad det är man inte tål. Hur som helst så har vi ju inte BYTT något så läkaren tyckte inte att det kunde vara nåt sånt.

2010-04-21 @ 17:13:59
URL: http://superthiniz.blogg.se/
Postat av: Christina

Är störst risk att man inte tål parfymerna, men man kan ju vara allergisk mot något av de andra ämnena också... Men oftast brukar det gå bra med de parfymfria för de flesta... :-) Och ja isf får man ju prova sig fram...

2010-04-22 @ 00:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback