Pest och kolera

För första gången gånger 2 !

1.
Nu känns allt ännu mer åt helvete! Visste väl att skitdagen skulle fortsätta med ett negativt besked hos tandnissarna. Nu går det väl bara utför efter de där beskeden sist på akuttiden om visdomständerna...
Har för ett tag sedan kommit hem från tandläkaren (via solariet för att få koppla av lite +++++) och har fått veta att jag har fått MITT FÖRSTA HÅL i en tand längst bak. Är livrädd. Och det kvittar med kommentarer som "det är väl inget" både här och i verkliga livet... för en som har tandläkarskräck är detta vidrigt att fasa inför. Så nu kan inget bota min ångest. Fan. Rädd, rädd, rädd. Eftersom jag inte kan veta hur det känns är det mest det jag oroar mig för - att jag inte vet hur det känns! Jag vet inte hur äckligt ont det kommer att göra, hur vidrigt det kommer att kännas, hur det kommer att låta, hur bedövningen inkl sprutan känns och hur bäng man kommer känna sig och se ut i munnen efteråt! Jag vet inte! :-(

2. Jag har tröstätit för första gången i mitt liv (tror jag?). Om detta nu kallas det. Lovade mig själv IGÅR att inte äta nåt onyttigt exempelvis pizza förrän jag verkligen kommit igång med träningen. Men idag har det känts som att det mesta spelar en så sjukt liten roll så en pizza borde jag trycka i mig, eller hur? Sagt och gjort. Klantskaft till ynklig liten person jag är idag. Men det får vara så. Det spelar ingen roll.

Härligt dag va?! :D






Kommentarer
Postat av: marina

Usch gumman lider verkligen med din tandläkare skräck =( Vad har du för tandläkare?

Mamma har sån där enorm skräck men har tydligen världens bästa tandläkare där hon fått både lugnande och lustgas... och hon rättar sig efter mammas behov.

Någon du kanske vill ha nr till?

Kraam

2010-04-28 @ 21:18:14
URL: http://marinafrost.blogspot.com/
Postat av: Thina

Vet inte vem jag får vid lagningen faktiskt. Men jag är på Folktandvården iaf. Går hon där? hon jag hade idag var underbar men är ju tandhygienist. Men tror de har uppskrivet att jag är livrädd. Får nog både och om jag vill med men plånboken är ju enormt tom om man säger så... :-(

2010-04-28 @ 21:27:36
URL: http://superthiniz.blogg.se/
Postat av: liindblaads

Hej, nu e veckans blogg finalister uppe på bloggen! Kolla om det blev du som blev en av finalisterna, om inte släng en röst på en annan av bloggarna :)

2010-04-29 @ 15:31:23
URL: http://liindblaads.blogg.se/
Postat av: Christina

Själva bedövningen kan sticka till lite, men jag tycker det gör mindre ont än att tex ta blodprov, dessutom sätter bedövningen in fort... =) Du kommer känna dig lite småmysko på den sidan efteråt, som att det är svullet, men brukar inte synas ett skit. Att laga...borren låter lite som en mygga fast starkare, 'vibrerar' när de borrar men du borde inte känna någon smärta när du är bedövad. Sen stoppar de i lite jox och så är det klart, brukar gå fort att laga... =)

2010-04-29 @ 17:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback