Sjukaste i stan

Det är väldigt synd om mig. Men allra mest om lilla Nenne. Vi är blivit drabbade av något läskigt monstervirus som försöker ta redigt kål på oss. Vi är dock inte så lätta att mucka med så vi ska nog reda ut detta. Så småningom.

Jag blev så dålig att jag inte kunde ta hand om flickstackarn själv så det är ju tur att hon har sin far. Just nu mår hon bättre och det är som att man själv lyckas studsa lite som på moln när man hör henne prata lite iallafall. Längtar efter hennes riktiga jag, hennes skratt och sprall. Inte så jättemycket efter det sura humöret ;) Men hellre det än att hon är sjukis då..

Jag har knappast upplevt nån tendens till att bli bättre utan mest tvärtom. Trodde inte jag skulle bli såhär dålig när jag med hemska känslor blev tvungen att ringa upp jobbet och berätta läget.
Bränner upp en iskall blöt handduk med min panna på 5 minuter och feberdämpande vill inte bita på monsterviruset för min del. Det mest jobbiga med att vara sjuk (fan vad fort man glömmer hur det är förresten?!) är att inte kunna JOBBA som jag så otroligt gärna vill göra, och att bara ligga (aj min kropp!) och inte ha ett skvatt att göra. Nu fick jag in bärbara men det är lite jobbigt det med. Skulle behöva nån bra hälso- eller inredningstidning att bläddra i och nya Kors och Tvärs. Ett par filmer, nåt att knapra på och extremt kolsyrat bubbelvatten att snutta på så det gör ännu ondare när man sväljer. Det vore nåt! Och gott!

Nåja slut på sjukblogg, sjukprat och förhoppningsvis snart sjukdagar. Hoppas ni mår bättre!...Monsterpussar!


                                                     


Kommentarer
Postat av: britt

krya på er o många friskuskramar

2010-10-26 @ 20:12:25
URL: http://superthiniz.blogg.se/
Postat av: mamma

skynda er på att bli friska.Krya på kramar

2010-10-26 @ 22:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback