The Blind Side

Så trist det är när det bara är typ 1-2 % av läsarna i bloggen min som kommenterar. Många som stör sig på sådant, och inte har jag stört mig på få kommentarer förut men det vore ju så roligt att få fler när jag vet att många fler läser skiten ;) Ni kan skriva tjockis till mig i förra inlägget eller vad som helst! (eller ja, jag föredrar väl den trevligare sortens ord men ändå hallå!) :)

Nåja, jag tänkte dela med mig av ett hett filmtips nu när jag faktiskt sett en riktigt bra, härlig, inspirerande och verklighetsbaserad film här hemma i soffan. Jag älskar den till och med! Jag har några få favoritfilmer och nu har jag helt klart en till.


              


Filmen heter The Blind Side. Drama från 2009 med bl.a. Sandra Bullock i huvudrollerna. Handlar om Michael Oher, en afroamerikansk grabb som inte haft en så lätt barndom, han är hemlös och hittas en dag av en familj som han får sova hos. Denna välbärgade vita familj tar hand om honom, hjälper honom att leva, lära sig och uppnå saker. De blir hans förmyndare och han växer upp (han får ju överhuvudtaget en chans ATT växa upp mot vad han kanske hade gjort där han kom från...) till en fin människa med ett gott hjärta och full av liv.



Kommentarer
Postat av: Hella

det var den hon fick en massa priser för om jag inte minns helt fel.... :/



Ska bättra mig att kommentera när jag läser :D

2010-09-14 @ 10:35:30
URL: http://kezia.bloggagratis.se
Postat av: mamma

ja, den var bra.ovanligt se Sandra Bullok ljus..

2010-09-14 @ 11:48:15
Postat av: Thina

Hella: Ja, det fick hon! Och shit hon var ju riktigt grym! :)



Mamma: Ja, kände knappt igen henne först!

2010-09-14 @ 15:22:26
URL: http://superthiniz.blogg.se/
Postat av: Underjord



Den filmen låter intressant, den kanske man skulle titta på någon gång, får se...



....man ska nog kanske lägga en kommentar då och då när man är här och smyger, som något av en markering att det oftast är en ganska trevlig blogg...:o)

2010-09-14 @ 17:03:49
Postat av: Thina

Det tycker jag att du ska göra Underjord! Både det första och det andra :)! Trevlig kväll :)

2010-09-14 @ 17:49:31
URL: http://superthiniz.blogg.se/
Postat av: Underjord



Då ska jag definitivt ordna med det andra, det första återstår att se...:)

2010-09-14 @ 23:39:44
Postat av: Anna

Den filmen vill jag med se! Tillsammans med dig! <3

2010-09-15 @ 09:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback