Lillasystern Ida

                    
                     Fotograf: Christer Hedlund

Det här är "min Idis". När jag var liten, mellanstadiet nångång ute i Åby så fick jag en av mina högsta drömmar besvarade. Sudden kom till oss. Som en liten skitsöt tussig hårboll, med världens temperament. Hade önskat mig en katt så länge och så till slut skaffade mamma och Christer vår katt Sudden av rasen Shell Cameo. En perserblandning... ingen "jag-har-intryckt-ansikte-och-fasligt-rinnande-ögon-och-svårt-att-andas-katt", för att detta tycker vi inte är okej riktigt. Men världens sötaste lilla ulltuss uppenbarade sig en dag och smög försiktigt ut ur buren, hemma hos oss. Han blev dock en riktig hårding. Världens goaste lilla hårding som jag sörjde något fruktansvärt mycket när han redan vid 8 års ålder var tvungen att lämna oss p.g.a. sjukdom.

Den här Sudden var alltså "min" första kisse och kommer alltid leva kvar djupt och hårt inne i mitt hjärta för alltid.

Bilden här är inte Sudden (borde hitta en bild på honom med :)), som ni är många som ser, utan detta är Ida. Suddens och vår "lillasyster". Är inte Ida söt så säg! :) Och en väldigt fin bild överlag. Hon är go Ida. Tyvärr ganska tillbakadragen (säkert ett spår av att Sudden skulle vara den som bestämde ;)) och lite väl mycket volym och stök kring hennes uppväxt. Men bra go iallafall, och jag kan sakna henne ännu ibland. Fast att jag flyttade hemifrån för 11 år sedan. Det är kul att hon minns mig, trots att vi ses så sällan. Fina lilla Ida.. Se nu till att vara helt bra i tassandet snart och lev så länge du bara kan. Du är älskad.

Kommentarer
Postat av: mamma

Tack..men dina kissemissar ÄR också fina, Max o Minus..

2011-07-04 @ 10:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback