En eftermiddag hos veterinären....

Så kom vi fram till dagen då det var dags för Minus tredje besök, för sin lilla haka, på Valla djurklinik. Vi har precis kommit hem efter undersökningen och all väntan innan då Minus veterinär skulle se till att en patient somnade in :( Mest hemskt.

Så illa är det inte för oss nu tack och lov. Men det blev både ett bättre och sämre (än förut) besök där...

För det första så känns denna gång hos veterinären iallafall mycket bättre när det gäller hakan iallafall. Det är troligen hårsäcksinflammation som gett in riktigt djup infektion som måste behandlas åter igen när vi fått labbsvaren.
Så länge ska hakan, varje dag, tvättas och jag ska försöka få ur så mycket var och blod som möjligt ur "utslagen". När det är gjort det så ska hakan schamponeras och sköljas rent efter en stund. Det känns som att de nu kan vara inne på rätt bana iallafall och det hoppas jag verkligen efter alla behandlingar o grejer som blev av det här, samt har jag snart inga pengar kvar alls, vilket beshövs om något annat händer :(

                                                          Min duktiga kille!
                        
                         
                        

Men. Det som nu orsakar magont i mig är hans öra som längst ut har en knöl sedan några år tillbaka.
Ringde veterinären då den dök upp, jag var väldigt orolig att det skulle kunna var en tumör. Fick då olyckligtsvis prata med den vidrigaste människan jag varit med om.. hon var spydig genom hela samtalet. För det var minsann inget att ringa dem för... en liten knöl.

Men då knölen ju har växt jättemycket sedan dess och börjat göra så att örsnibben hänger lite så tog jag upp det idag hos doktorn. Och visst fan är det en tumör!!! Visserligen så är det TROLIGEN (man kan inte veta förrän den är borta och inskickad för prover) en godartad sådan men då den sitter på ett sådant olämpligt ställe för kissen och fortsätter växa så kommer det bli tal om att skära bort den om ett par månader....

Jag är inte dåligt besviken nu. Särskilt då det är veterinären på Norsholms djursjukhus som orsakat detta! Hon fick mig att verka urdum, larvig, överkänslig och skitliten och därför ringde jag förstås inte vidare till någon annan. Hade vi vetat då att det var en tumör så hade den kunnat tas bort redan då och alltså inte blivit så besvärlig som nu. Nu kommer det behöva tas bort en bra bit av Minus öra och som de inte kan göra speciellt fint heller.

Hädanefter ska jag ALLTID lyssna på min egen känsla och oro. Alltid. Fan.


Försökte förstora så man kan se knölen, den växer igenom öran liksom och en bit in så man måste skära bort en del av själva örat.

                        
                                                   


Kommentarer
Postat av: Christina

Men oj vad den växt! :-o Och ja dåliga veterinärer (eller läkare etc etc) kan förstöra så mycket. Hoppas allt går bra så han kan få bli frisk snart... :-(

2012-01-03 @ 17:48:52
Postat av: Britt

Usch då! ska det aldrig bli bra med Minus. Vilken sketen veterinär, hoppas att det är bra med er ändå. Kram

2012-01-03 @ 18:14:54
Postat av: Me myself and I

Christina: Tack, det ska nog bli bra nångång men känns så jävligt att det blev värre än det borde behövt med tanke på att jag försökte få hjälp då..

Visst har den växt, som sjutton.. särskilt senaste halvåret. Minns du så liten den var när jag bad dig kolla? kram



Brittis: Förhoppningsvis ska det nog blir bra med besvären på hakan nu men sen tillkommer ju det här hemska =(

2012-01-03 @ 18:54:11
URL: http://superthiniz.blogg.se/
Postat av: Marcus

Vad duktigt han ligger där och väntar! Hoppas nu att hakan blir bra och att det är en godartad tumör, så han får må helt bra.

2012-01-03 @ 19:51:04
Postat av: Me myself and I

Ja, Marcus det får vi verkligen hoppas vi alla.

2012-01-03 @ 19:55:57
URL: http://superthiniz.blogg.se/
Postat av: Carro

Åh...gumman...nu mår jag jättedåligt av att jag låg å sov igår när du ville prata :(

Jag är hemma idag, ring mig så fort du har tid, så kan vi prata! Massa bamsekramar och kärlek till dig <3

2012-01-04 @ 10:32:21
URL: http://linaro.myshowrrom.se
Postat av: mamma

Ja, lilla söta fina Minus, vilket elände du råkar ut för..tänker på dej o håller tummarna att allt ska bli bra.

2012-01-05 @ 16:57:00
Postat av: Me myself and I

Carro: <3!



Mamma: Ja, men han mår ju iallafall bra. Det är huvudsaken. Jag lider av att det inte behövt bli såhär men han vet inte vad som väntar. Det värsta för honom är väl tratten på huvudet efteråt. Men jag undrar över uppvaknandet? Jag skulle ju liksom behöva vara HOS honom då? :S Han kommer ju bli jätterädd annars!! Vad säger ni om det ni som varit med om sövning.. finns det en möjlighet för mig att vara närvarande då?

2012-01-05 @ 20:41:55
URL: http://superthiniz.blogg.se/
Postat av: mamma

Du får säkert vara med om du kan o vill, annars är det nog troligt att han inte är riktigt vaken när du hämtar honom--ta med en filt o lägg på honom i kattburen..han får inte bli kall....det går ju på hur mycket de behöver söva honom..men om dom gör det på fm så vaknar han frampå kvällen,,,kanske tidigare lite lite o somnar om..allt går säkert bra, som sagt se till att han har det varmt.

2012-01-06 @ 19:14:31
Postat av: Christina

Ja, men det tyder ju snarast på att det är en godartad tumör också, framför allt för att den är så väl "avgränsad" och sen att han trots den ändå mår bra... Det blir nog bra ska du se, elakartade tumörer är nasty, men jag tror på en godartad, tog själv bort en för några år sedan som jag haft i en maaaassa år... :-)

2012-01-08 @ 00:45:40
Postat av: Christina

På Valla brukar man inte få vara det, men prata med dem och fråga om det går att lösa! Annars så de tar jättebra hand om djuren där, har aldrig varit några problem när jag haft hundarna inne och de blivit sövda. Klart det är konstigt och stressande för dem, men det är det oavsett, det går liksom inte att komma undan hur man än gör.

2012-01-08 @ 02:32:38
Postat av: Me myself and I

En godartad verkar det mest troligt vara frågan om ja, så jag är glad över det. Det är bara synd att man måste skära bort en så stor bit nu helt i onödan.. Att han mår bra är såklart alltid det viktigaste.

Jag får fråga vet sen om det går att jag är där vid uppvaket, jag hoppas det.

2012-01-09 @ 18:34:40
URL: http://superthiniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback