När man tror det värsta

Det var väl ett par månader sedan, jag minns inte när alls faktiskt för har nu förträngt det hela en längre tid, som jag upptäckte en liten knöl i mitt ena bröst...

Skräckslagen var bara förnamnet på mig då kan jag lova och den kvällen skakade jag av oro, och var bra nedstämd en tid sedan. Skulle jag ha bröstcancer som är det jag är mest livrädd för att få i livet? Det är så hemskt många kvinnor som drabbas!

Nog visste jag med att det verkligen inte behövde vara någon fara, men när man upptäcker något avvikande så kan man inte riktigt styra chocken och känslorna man får just då och det är nog ganska vanligt att man tänker och tror det värsta.

Eftersom jag är under 30 år så var jag tvungen att bli remiterad av läkare på vårdcentralen till Mammografiavdelningen på Us. Jag undersöktes på vårdcentralen och skickades vidare. Väntade ett tag på min tid, som sedan blev inställd, men tidigt imorse fick jag byta om till sjukhusrock och en stund senare lägga mig på en brits för att bli undersökt. Skönt med en tidig tid för jag hann faktiskt inte bli nervös den här gången! Trevliga sköterskor var där och sedan kom en man in och gick igenom båda brösten med ultraljud.

Och allt såg BRA ut :) Jag trodde nog det nu efter all tid med tankar som nu gått men det var såklart underbart att få kolla upp detta ändå och höra det positiva resultatet!


Jag brukar skänka en slant till cancerforskningen en gång om året. Tänk på att ören små... Länk här!

Trots stora framsteg inom forskning och behandling av bröstcancer så behövs det mer mer mer! I Sverige dör ca 1500 kvinnor varje år i detta. Detta innebär att en kvinna dör var 6:e timme... Riktigt otäckt :(

                                                    

Kommentarer
Postat av: mamma

Så skönt att allt var BRA!

2012-05-10 @ 13:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback